1961
powstaje ikoniczna linia Skin-So-Soft
Gdy w czerwcu 1992 roku nasze firma zaczynała działać w Polsce, rzeczywistość wyglądała zupełnie inaczej niż dziś. I choć tak wiele się zmieniło, nasz cel pozostał dokładnie taki sam jak wtedy, gdy drukowaliśmy w Polsce pierwszy katalog Avon.
Tym celem tym było, jest i będzie tworzenie lepszego świata dla kobiet. To fundament, na którym opieramy nasz biznes, i misja, która jest w sercu wszystkiego, co robimy.
Chcemy, by Polki czuły się silne i niezależne. Chcemy wspierać ich przedsiębiorczość, odwagę i pomysły na sukces. Poprzez nasz model biznesowy pomagamy im nawiązywać cenne relacje i rozwijać się – nie tylko zawodowo.
Nieustannie poszerzamy portfolio, aby każda Polka mogła czuć się pięknie, a za sprawą naszych programów społecznych wspieramy również ich zdrowie i poczucie bezpieczeństwa.
Jesteśmy marką kosmetyczną, ale w centrum naszych zainteresowań zawsze są ludzie. Od ponad 30 lat działamy w Polsce, wypowiadając się w najważniejszych sprawach dla Polek oraz tworząc możliwości dla następnego pokolenia.
Stworzyliśmy wyjątkową sieć społecznościową, do której należą wspaniałe kobiety z różnych środowisk, regionów i pokoleń. Które wzajemnie się inspirują, motywują i wspólnie odkrywają trendy. Dążą do sukcesów i spełniania marzeń, nie zapominając przy tym o trosce o inne kobiety. To właśnie wspólnota jest naszą siłą.
Wiemy, że bardzo ważnym czynnikiem budowania biznesu jest pielęgnowanie relacji, dlatego nieustannie zbliżamy Polki. I nadal będziemy to robić.
A w naszej misji tworzenia lepszego świata, nie zapominamy o naszej planecie. Nieustannie szukamy innowacji i wprowadzamy rozwiązania, dzięki którym konsekwentnie zmniejszamy nasz wpływ na środowisko.





AVON to firma stworzona z myślą o kobietach. Oferujemy im wysokiej jakości kosmetyki, jednocześnie dbając o ich zdrowie i bezpieczeństwo w ramach kampanii AVON Kontra Rak Piersi i AVON Kontra Przemoc. Ponadto, działamy na rzecz poprawy sytuacji ekonomicznej kobiet i ich niezależności finansowej, zapewniając im możliwości zarobkowe i perspektywy rozwoju. AVON tworzy zespół wspaniałych, inspirujących ludzi, pełnych pasji, zaangażowania i optymizmu.
Barbara Goździkowska | General Manager, Poland
Na początku wcale nie planował budować firmy kosmetycznej. By podróżującym sprzedawcą książek, który oferował kosmetyki w prezencie. Wkrótce zdał sobie sprawę, że klienci są bardziej zainteresowani darmowymi próbkami perfum niż książkami.
W małym nowojorskim biurze McConnell sam miksował nasze pierwsze zapachy i ekrutował kobiety na przedstawicielki handlowe. Pierwszą z nich była Pani P.F.E. Albee. I tak w 1886 roku stworzył California Perfume Company.
Jak na ten czas, był to radykalny model biznesowy, ale McConnell wierzył w siłę społeczności, w budowanie relacji i był orędownikiem zapewniania kobietom wolności ekonomicznej.
W 1896 roku California Perfume Company wydała swoją pierwszą broszurę. Międzynarodową ekspansję firma zaczęła w 1914 roku otwierając się w Montrealu, Kanada. Po raz pierwszy nazwa Avon pojawiła się na produktach w 1929 roku, a 10 lat później The California Perfume Company oficjalnie zmieniła nazwę na Avon.
powstaje ikoniczna linia Skin-So-Soft
wchodzimy na nowojorską giełdę
mamy już 1 000 000 konsultantek i notujemy zysk ponad US$2 bln.
jesteśmy pierwszą firmą, która stabilizuje Retinol i uzyskujemy patent dla produktu do pielęgnacji skóry BIOADVANCE
w Wielkiej Brytanii rusza nasza krucjata przeciwko rakowi piersi, sprzedajemy pierwsze piny, aby zbierać fundusze na profilaktykę i wsparcie kobiet
jako pierwsi wprowadzamy na szeroką skalę produkty zawierające kwasy AHA o działaniu przeciwstarzeniowym, linia Anew wkracza na rynek
odbywa się pierwszy masz w kampanii przeciw rakowi piersi
Fundacja Avon rusza z globalnym programem przeciwko przemocy wobec kobiet
zaczynają funkcjonować dwie odrębne firmy - Avon Products, Inc. z siedzibą w Wielkiej Brytanii, operująca w Europie, Azji i Afryce oraz New Avon LLC, operująca na rynkach w USA, Kanadzie I Puerto Rico.
Avon Products, Inc. dołącza do grupy Natura &Co. i razem z The Body Shop, Aesop i Natura tworzy najlepszą firmę kosmetyczną DLA świata
Dawniej Konsultantki Avon odwiedzały swoje klientki, chodząc od drzwi do drzwi z torbą pełną kosmetyków – to jeden z najbardziej utrwalonych obrazów Ich pracy. Ale czasy się zmieniają, dlatego dziś coraz więcej Konsultantek oferuje swoje produkty w internecie oraz korzysta z mediów społecznościowych i innych nowoczesnych narzędzi promocyjnych i sprzedażowych.
Avon umożliwia Konsultantkom zwiększenie dochodów i zakresu prowadzonej sprzedaży za pomocą narzędzi cyfrowych, mediów społecznościowych i mobilnych technologii. Dzięki temu Konsultantki mogą płynnie dostosować swoje techniki sprzedaży do wymogów, które stawia przed Nimi zmieniający się świat. Wielokanałowe narzędzia sprzedażowe, które Avon zapewnia swoim Konsultantkom to, m.in.:
Strona internetowa ze Strefą Konsultantki, umożliwiająca składanie zamówień, udział w szkoleniach online czy zdobywanie informacji o promocjach i ofertach specjalnych.
Sklep online: każda Konsultantka może z łatwością uruchomić i spersonalizować własny sklep online na platformie Avon, by poszerzyć grono klientów i zwiększyć sprzedaż.
Kampanie mailingowe oraz profesjonalnie opracowane treści w mediach społecznościowych, które Konsultantka może udostępniać swoim klientkom.
Interaktywny iKatalog umożliwia klientkom przeglądanie katalogu online i natychmiastowe dodawanie produktów do wirtualnego koszyka. Zamówienie jest od razu udostępniane Konsultantce przez wybrany komunikator, jak WhatsApp lub Messenger.
Istnieją dwa podstawowe źródła dochodu dla Konsultantek: 1) sprzedaż bezpośrednia oraz 2) udział w programach dla Liderów, którzy tworzą własne zespoły sprzedażowe. Lider/ka Sprzedaży (czyli osoba, która jednocześnie prowadzi własną sprzedaż oraz rekrutuje nowe Konsultantki ) ma podwójne źródło dochodu – ze sprzedaży własnej oraz sprzedaży wypracowanej przez zespół.
Dla wielu Konsultantek współpraca z Avon stanowi główne źródło utrzymania. Dla innych to doskonały sposób na zwiększenie miesięcznych dochodów lub odłożenie określonej sumy na dany cel (np. rodzinne wakacje lub studia ich dzieci).
Podczas zakupów Konsultantka służy każdej swojej klientce radą i profesjonalną pomocą.
Jako pierwsza skorzystasz z nowości i gorących premier, zanim jeszcze trafią do szerszej sprzedaży.
Zamówienie złożone przez Konsultantkę otrzymasz w dogodnym dla Ciebie miejscu i czasie.
Produkty, które nie spełniają Twoich oczekiwań możesz zwracać bezpośrednio u Konsultantki.
Wierzymy w naszych Pracowników, w nasze Konsultantki i Konsultantów. Ufamy im. Wspólnie stawiamy czoła wyzwaniom, czerpiemy ze swoich doświadczeń, uczymy się na błędach i razem odnosimy sukcesy. Ludzie, którzy czują, że firma w ich wierzy, przeniosą góry, aby pokazać, na co ich stać.
Wiara w pracowników umacniania ich w przekonaniu, że działając w sposób odpowiedzialny, mogą wzbić się na wyżyny. Jeśli wierzysz w drugiego człowieka i otwarcie mu to okazujesz, zrobi on wszystko, by udowodnić, że masz rację.
Prawość jest cechą, która powinna wyróżniać każdego pracownika Avon. Przestrzegając najwyższych standardów etycznych, dajemy świadectwo troski o dobro naszych Konsultantek, Klientów, a także współpracowników i nas samych.
Szacunek pomaga nam dostrzec wartość wzajemnych różnic oraz doceniać każdą osobę za jej wyjątkowość. Poprzez szacunek jesteśmy w stanie wydobyć z każdego człowieka cały jego potencjał.
Pokora to świadomość, że nie zawsze masz rację, nie musisz znać odpowiedzi na każde pytanie i zdajesz sobie z tego sprawę. Mamy tyle samo słabości, co nasi współpracownicy, dlatego nie boimy się prosić o pomoc.
Zaufanie oznacza, że chcemy żyć i pracować w środowisku, w którym liczy się otwartość w kontaktach, gdzie ludzie nie boją się podejmować ryzyka i mogą swobodnie wyrażać swoje zdanie. Okaż innym zaufanie oraz pomóż im zrozumieć wartości, którymi sam/a się kierujesz, a na pewno się nie zawiedziesz.
Według nas piękno to różnorodność. W Avon jesteśmy otwarci na wszystkich, bez względu na wiek, pochodzenie, płeć, tożsamość płciową i etniczną. Celebrujemy nasze różnice i cenimy swoje wartości. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby nasi Pracownicy, Konsultantki, Klienci i wszyscy miłośnicy Avon, czuli się dowartościowani, bezpieczni i byli traktowani z szacunkiem.
W Avon wierzymy, że świat może być lepszym, piękniejszym i zdrowszym miejscem, dlatego aktywnie promujemy działania na rzecz środowiska oraz zdrowia i praw kobiet. Nasz model biznesowy umożliwia milionom kobiet na świecie poprawę ich sytuacji ekonomicznej i życiowej, a inicjatywy prozdrowotne i społeczne – jak Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc – zwiększają ich bezpieczeństwo.