Avon: Dla kobiet

Bo lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla wszystkich

Od 135 lat wprowadzamy pozytywne zmiany w życiu kobiet, zmieniając świat na lepsze. Od czasu powstania Avon świat poczynił znaczne postępy w zwalczaniu trudności, z którymi borykają się kobiety w życiu prywatnym, zawodowym, społecznym. Mimo to dyskryminacja, nierówne traktowanie i ograniczające stereotypy są nadal powszechne. Nierówność płci - w zakresie zdrowia, edukacji, reprezentacji politycznej i udziału w życiu gospodarczym - utrzymuje się. Zbyt często kobiety i dziewczęta nie są w stanie wykorzystać swojego potencjału i nie mają równych szans.
Najwyższy czas to zmienić.

Domagamy się wzmocnienia pozycji ekonomicznej kobiet i swobody zarabiania. Apelujemy o prawo do bezpiecznego i zdrowego życia. Chcemy, aby najlepsze rozwiązania i innowacje w branży ‘beauty’ były dostępne dla wszystkich, a nie tylko dla nielicznych. Domagamy się zmiany przekonań, systemów i statusu quo, które ograniczają potencjał i uniemożliwiają rozwój. Mówimy głośno i otwarcie o tym, co trzeba zmienić, a za naszymi słowami idą czyny. Nieustannie angażujemy się w różne działania na rzecz poprawy życia, zdrowia i bezpieczeństwa kobiet, bo lepszy świat dla kobiet to lepszy świat dla wszystkich. Wspieramy i stoimy po stronie mniejszości i tych, którzy na co dzień doświadczają nierównego traktowania. W naszych działaniach wspierają nas nasi wspaniali Pracownicy, Konsultanki i Konsultanci, Klienci oraz partnerzy biznesowi.

Wiele już osiągnęliśmy i nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa.

O Avon

Avon w Polsce i na świecie

Nasze wartości

Kultura Korporacyjna

Odpowiedzialność społeczna

Programy charytatywne

30
lat w Polsce
Marka kosmetyczna
nr1
Sprzedaż na poziomie
500
mln PLN
Kampanie społeczne
200.000
Konsultantek
Fabryka w Garwolinie
ponad 135
lat działalności
~5
milionów Konsultantek na całym świecie
3 szminki
7 flakonów perfum

sprzedawanych co minutę
Własne Centrum Badawczo-Rozwojowe w Suffern, USA
ponad
1
mld USD
na cele kobiece
ponad
750 patentów
uzyskanych w ciągu 20 lat

Historia firmy Avon

W 1886 roku David H. McConnell wykonał krok, który w istotny sposób przyczynił się do podniesienia niezależności ekonomicznej i zawodowej kobiet założył firmę Avon.

Co ciekawe, nie planował on wcale tworzenia firmy kosmetycznej. McConnell zajmował się obwoźną sprzedażą książek a w ramach upominku dodawał do nich próbki perfum Szybko jednak odkrył, że kosmetyki budzą większe zainteresowanie kupujących niż literatura, jak również to, że wiele jego klientek w ciągu dnia pozostaje w domach.

Pierwsze perfumy McConnell komponował sam w swoim niewielkim biurze w Nowym Jorku. Tutaj także zgromadził wokół siebie zespół przedstawicielek handlowych, odpowiedzialnych za sprzedaż jego produktów. To był strzał w dziesiątkę z pasji kobiet do świata kosmetyków oraz współpracy z innymi kobietami zrodził się nowy model biznesowy, który z powodzeniem działa do dziś.

1886: Początek czegoś pięknego

Pierwszą samodzielną Konsultantką w historii firmy była Persis Foster Eames Albee. To właśnie jej Avon zawdzięcza powstanie i rozwój technik sprzedaży bezpośredniej oraz rozwój inicjatyw na rzecz umocnienia pozycji kobiet.

1961: Od 75 lat z myślą o kobietach

Zmiana stylu – od eleganckiego uniformu z czasów pani Albee po profesjonalny biznesowy kostium lat 60. – dobrze obrazuje kierunek zmian społecznych i kulturowych, w wyniku których kobiety stopniowo zyskiwały niezależność i siłę, a kwestie równości i sprawiedliwości zyskały na znaczeniu.

1986: 100 lat przed innymi

W latach 80. liczba kobiet prowadzących samodzielną działalność wzrosła o 76%. Konsultantki Avon same ustalają swój grafik, dzięki czemu mogą skutecznie dzielić czas między pracę i rodzinę. Avon daje im możliwość swobodnego dysponowania czasem – każda Konsultantka jest swoim własnym szefem.

Dzisiaj: Avon internetowy

Dziś Konsultantki sprzedają kosmetyki także przez internet, a dzięki mediom społecznościowym mogą docierać do wielu klientek. Współczesne narzędzia umożliwiają im pracę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie – jedyne, czego potrzebują to połączenie z internetem.

Dawniej Konsultantki Avon odwiedzały swoje klientki, chodząc od drzwi do drzwi z torbą pełną kosmetyków – to jeden z najbardziej utrwalonych obrazów Ich pracy. Ale czasy się zmieniają, dlatego dziś coraz więcej Konsultantek oferuje swoje produkty w internecie oraz korzysta z mediów społecznościowych i innych nowoczesnych narzędzi promocyjnych i sprzedażowych.

Avon umożliwia Konsultantkom zwiększenie dochodów i zakresu prowadzonej sprzedaży za pomocą narzędzi cyfrowych, mediów społecznościowych i mobilnych technologii. Dzięki temu Konsultantki mogą płynnie dostosować swoje techniki sprzedaży do wymogów, które stawia przed Nimi zmieniający się świat. Wielokanałowe narzędzia sprzedażowe, które Avon zapewnia swoim Konsultantkom to, m.in.:

Strona internetowa ze Strefą Konsultantki, umożliwiająca składanie zamówień, udział w szkoleniach online czy zdobywanie informacji o promocjach i ofertach specjalnych.

Sklep online: każda Konsultantka może z łatwością uruchomić i spersonalizować własny sklep online na platformie Avon, by poszerzyć grono klientów i zwiększyć sprzedaż.

Kampanie mailingowe oraz profesjonalnie opracowane treści w mediach społecznościowych, które Konsultantka może udostępniać swoim klientkom.

Interaktywny iKatalog umożliwia klientkom przeglądanie katalogu online i natychmiastowe dodawanie produktów do wirtualnego koszyka. Zamówienie jest od razu udostępniane Konsultantce przez wybrany komunikator, jak WhatsApp lub Messenger.

Istnieją dwa podstawowe źródła dochodu dla Konsultantek: 1) sprzedaż bezpośrednia oraz 2) udział w programach dla Liderów, którzy tworzą własne zespoły sprzedażowe. Lider/ka Sprzedaży (czyli osoba, która jednocześnie prowadzi własną sprzedaż oraz rekrutuje nowe Konsultantki ) ma podwójne źródło dochodu – ze sprzedaży własnej oraz sprzedaży wypracowanej przez zespół.

Dla wielu Konsultantek współpraca z Avon stanowi główne źródło utrzymania. Dla innych to doskonały sposób na zwiększenie miesięcznych dochodów lub odłożenie określonej sumy na dany cel (np. rodzinne wakacje lub studia ich dzieci).

4 korzyści zakupów u Konsultantki Avon

01Wsparcie „osobistej asystentki”

Podczas zakupów Konsultantka służy każdej swojej klientce radą i profesjonalną pomocą.

02Oferty
Przedsprzedażowe

Jako pierwsza skorzystasz z nowości i gorących premier, zanim jeszcze trafią do szerszej sprzedaży.

03Spersonalizowane dostawy

Zamówienie złożone przez Konsultantkę otrzymasz w dogodnym dla Ciebie miejscu i czasie.

04Zwroty bez kłopotu

Produkty, które nie spełniają Twoich oczekiwań możesz zwracać bezpośrednio u Konsultantki.

Nasze wartości

Wierzymy w naszych Pracowników, w nasze Konsultantki i Konsultantów. Ufamy im. Wspólnie stawiamy czoła wyzwaniom, czerpiemy ze swoich doświadczeń, uczymy się na błędach i razem odnosimy sukcesy. Ludzie, którzy czują, że firma w ich wierzy, przeniosą góry, aby pokazać, na co ich stać.

Wiara w pracowników umacniania ich w przekonaniu, że działając w sposób odpowiedzialny, mogą wzbić się na wyżyny. Jeśli wierzysz w drugiego człowieka i otwarcie mu to okazujesz, zrobi on wszystko, by udowodnić, że masz rację.

Prawość jest cechą, która powinna wyróżniać każdego pracownika Avon. Przestrzegając najwyższych standardów etycznych, dajemy świadectwo troski o dobro naszych Konsultantek, Klientów, a także współpracowników i nas samych.

Szacunek pomaga nam dostrzec wartość wzajemnych różnic oraz doceniać każdą osobę za jej wyjątkowość. Poprzez szacunek jesteśmy w stanie wydobyć z każdego człowieka cały jego potencjał.

Pokora to świadomość, że nie zawsze masz rację, nie musisz znać odpowiedzi na każde pytanie i zdajesz sobie z tego sprawę. Mamy tyle samo słabości, co nasi współpracownicy, dlatego nie boimy się prosić o pomoc.

Zaufanie oznacza, że chcemy żyć i pracować w środowisku, w którym liczy się otwartość w kontaktach, gdzie ludzie nie boją się podejmować ryzyka i mogą swobodnie wyrażać swoje zdanie. Okaż innym zaufanie oraz pomóż im zrozumieć wartości, którymi sam/a się kierujesz, a na pewno się nie zawiedziesz.

sometext

Według nas piękno to różnorodność. W Avon jesteśmy otwarci na wszystkich, bez względu na wiek, pochodzenie, płeć, tożsamość płciową i etniczną. Celebrujemy nasze różnice i cenimy swoje wartości. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby nasi Pracownicy, Konsultantki, Klienci i wszyscy miłośnicy Avon, czuli się dowartościowani, bezpieczni i byli traktowani z szacunkiem.

Odpowiedzialność społeczna

W Avon wierzymy, że świat może być lepszym, piękniejszym i zdrowszym miejscem, dlatego aktywnie promujemy działania na rzecz środowiska oraz zdrowia i praw kobiet. Nasz model biznesowy umożliwia milionom kobiet na świecie poprawę ich sytuacji ekonomicznej i życiowej, a inicjatywy prozdrowotne i społeczne – jak Avon Kontra Rak Piersi i Avon Kontra Przemoc – zwiększają ich bezpieczeństwo.

Avon w Polsce działa w ramach 3 struktur lokalnej, regionalnej i globalnej

  • To właśnie w Polsce znajduje się siedziba główna firmy na region Europy Środkowej (19 państw).
  • Rynek polski jest dla firmy jednym z 10 najważniejszych na świecie.

Wyjątkowo przyjazny proces wdrażania nowych pracowników

  • Wsparcie Asystenta dla każdej nowo zatrudnionej osoby
  • Dwudniowe szkolenie wprowadzające
  • Wycieczka po fabryce w Garwolinie
  • Jeden dzień w Centrum Obsługi Klienta
  • Jeden dzień warsztatów kosmetycznych i zabiegów Planet SPA
  • Wizyta „w terenie” w celu poznania technik sprzedaży

Dbamy o zdrowie pracowników

  • USG piersi w ramach kampanii Różowy Październik dla każdej kobiety zatrudnionej w firmie
  • Badania profilaktyczne w biurze dla wszystkich pracowników
  • Świeże owoce w biurze
  • Zajęcia jogi
  • Masaże

Dodatkowe korzyści/benefity

  • Elastyczne godziny pracy
  • Możliwość pracy z domu ("home office") 2 razy w tygodniu
  • Dodatkowy dzień wolny z okazji urodzin