banner

Efektywne strategie sprzedażowe dla konsultantek Avon

Praca konsultantki może przynieść wiele satysfakcji, a także wyposaży Cię w niezwykle przydatne umiejętności. Jedną z nich jest skuteczna sprzedaż. Co więc zrobić, aby Twoje wysiłki przekładały się na efekty? Sprawdź, jaka strategia sprzedaży dla konsultantek Avon to gotowy przepis na sukces.

Na czym polega strategia sprzedażowa?

Strategia sprzedażowa to plan działań mających na celu dotarcie do potencjalnych klientek, a także przekonanie ich do nabycia oferowanych przez Ciebie produktów. Dlaczego warto ją opracować? Unikniesz dzięki temu chaosu i łatwiej zrealizujesz swoje zadania. To również sposób na zaoszczędzenie czasu – działając zgodnie z planem, nie poruszasz się po omacku, ale wiesz, kiedy i co masz robić.

Jak wyglądają strategie sprzedaży dla konsultantek Avon? Nie musisz wcale zapisywać się na specjalistyczne kursy. Mamy dla Ciebie gotowe wskazówki, dzięki którym sprzedaż stanie się efektywna, a Ty zarobisz więcej dodatkowej gotówki.

Znajdź grupę docelową

Pierwszy krok budowania strategii to określenie grupy docelowej. Zastanów się więc, kto może być zainteresowany skorzystaniem z oferty Avon. Nasze kosmetyki łączą wysoką jakość z najnowszymi trendami, dlatego z pewnością przypadną do gustu trendsetterkom. Twoja grupa docelowa to również panie troszczące się o młody wygląd (pokochają markę Anew) oraz uwielbiające luksusowe zapachy (perfumy Avon tworzą mistrzowie perfumiarstwa).

Szukaj swoich klientek na grupach tematycznych oraz nawiązuj do tematu kosmetyków wszędzie, gdzie możesz znaleźć kobiety dbające o urodę (np. siłownia, salon fryzjerski, gabinet SPA itd.).

Dopasuj ofertę do klientki

Strategie sprzedażowe w Avon to również oferta dopasowana idealnie do klientki. Jak to zrobić? Nie oferuj wszystkim osobom tego samego, ale postaraj się poznać potrzeby każdej z nich. Dowiedz się, jak wygląda ich codzienna pielęgnacja, jakie cele chcą uzyskać, czy też które nuty zapachowe preferują. Podczas rozmów na żywo zwracaj uwagę na to, jaki typ makijażu nosi na co dzień klientka (pomoże to w zaproponowaniu koloru szminki lub palety cieni do powiek).

Warto także dowiedzieć się czegoś więcej na temat bliskich klientek. Wiedząc, że np. zbliżają się urodziny męża lub chłopaka, możesz przygotować ofertę męskich zapachów Avon lub zestawów kosmetyków.

Buduj długofalowe relacje

Skuteczna strategia sprzedażowa w Avon powinna opierać się o budowanie długofalowych relacji. Jak to zrobić? Stwórz własną społeczność miłośniczek trendów beauty! Organizuj cykliczne spotkania, które będą skupiać się nie tylko na prezentowaniu oferty. Mogą być to warsztaty dotyczące pielęgnacji lub make-upu z dużą dawką pożytecznej wiedzy. Przy okazji pokażesz też oczywiście, jak w praktyce działają kosmetyki Avon.

Twórz również profile klientek (np. w formie tabelki), w których zapiszesz wszystkie zamawiane produkty. Możesz dzięki temu jeszcze lepiej dopasowywać do nich ofertę. Pamiętaj także o próbkach. Dzięki nim klientki mają szansę przetestować kosmetyk i sprawdzić, czy jest dla nich odpowiedni. Umiejętnie rozdawane próbki mogą skutecznie napędzić sprzedaż.

Korzystaj z mocy mediów społecznościowych

Strategia sprzedaży usług w Avon opiera się nie tylko o osobiste spotkania. Pracując z ikatalogiem, możesz wykonywać obowiązki konsultantki bez wychodzenia z domu. W tym przypadku kluczem do sukcesu są media społecznościowe. Możesz wykorzystać do tego swoje prywatne profile lub stworzyć dedykowane wyłącznie kosmetykom Avon. Organizuj konkursy, nagrywaj tutoriale, vlogi, recenzje kosmetyków, a szybko zdobędziesz imponujące grono obserwujących. Efekt? Skuteczna sprzedaż i lepsze zarobki.

Uwolnij swój potencjał z Avon!

Nie ma Cię jeszcze na naszym pokładzie? Nic straconego! Pamiętaj, że drzwi Avon są otwarte dla wszystkich pełnoletnich kobiet (w przypadku niepełnoletnich niezbędna jest zgoda opiekuna prawnego). Nie ma znaczenie Twoje doświadczenie zawodowe ani wykształcenie. Dołącz do klubu Avon już teraz i pokaż, że masz w sobie moc! Wierzymy w Ciebie!