135 lat po stronie kobiet, a dopiero się rozkręcamy

Wypowiadając się w najważniejszych sprawach dla kobiet, troszcząc się o ich zdrowie oraz walcząc z przemocą domową, codziennie tworzymy możliwości dla następnego pokolenia. Każdy, kto robi zakupy w naszej firmie, razem z nami buduje lepszy świat dla kobiet, dla wszystkich. 135. urodziny naszej marki na całym świecie to dobra okazja do wspomnień, podsumowania tego, co udało nam się osiągnąć do tej pory, a także zastanowienia się, co jeszcze mamy w planach i co więcej możemy zrobić na rzecz kobiet, by zmieniać ich życie na lepsze.

post image

Od lat staramy się w swojej działalności podejmować odpowiedzialne inicjatywy, a nasza globalna strategia oparta jest na dwóch filarach: trosce o planetę (Planet Kind) i trosce o ludzi (Human Kind). Tym samym pragniemy pokazać, że nie jesteśmy tylko firmą kosmetyczną, oferującą wysokiej jakości kosmetyki w dostępnych cenach, ale także najlepszą firmą kosmetyczną DLA świata.

W ramach działań z pierwszego filaru walczymy ze zmianami klimatycznymi, dbamy o zwierzęta, czt staramy się pakować produkty wyłącznie w opakowania wykonane z surowców pozyskanych w zrównoważony sposób. W ubiegłym roku zredukowaliśmy emisję gazów cieplarnianych o 53% i dążymy do zerowej emisji do 2030 roku. Odpowiedzialnie także podchodzimy do produkcji plastikowych opakowań – do tej pory osiągnęliśmy 93-procentowy poziom ich przetwarzania, a do 2025 roku planujemy osiągnąć poziom 100% w skali globalnej.

post image

Wiemy też, jak ważni są ludzie, dlatego podejmujemy szereg inicjatyw prospołecznych, których celem jest dbanie o ich zdrowie i bezpieczeństwo. Jednym z tematów, jakie podejmujemy, jest problem przemocy domowej. W związku z tym rozpoczęliśmy globalną kampanię #IsolatedNotAlone i przekazaliśmy 1 mln dolarów na rzecz 50 organizacji wspierających kobiety na całym świecie. O tym, jaki naprawdę jest Avon, mówimy w ramach strategii Watch Me Now, pokazując przy tym całemu światu moc naszych ludzi, nasze zaangażowanie w inicjatywy społeczne oraz wyjątkowe produkty.

Pomagamy również kobietom w wyrażaniu siebie, w rozwijaniu ich kompetencji oraz w drodze do spełnienia zawodowego, dając im możliwość pracy na własnych warunkach i wspierając w kroczeniu ich własną ścieżką.

post image

W tym roku świętujemy także 135 lat dbania o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, m.in. dzięki kampaniom takim jak Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc. Działalność społeczna jest wpisana w nasze DNA i głośno mówimy o tematach, które są dla nas ważne. Jedną z najważniejszych inicjatyw podejmowanych przez nas w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi jest program dofinansowywanych badań USG piersi „Gabinety z Różową Wstążką”, realizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem „Amazonki” Warszawa-Centrum. Tylko od 2019 roku ufundowaliśmy ponad 13 tys. USG piersi, które można było wykonać w gabinetach w całej Polsce. Naszym celem jest podnoszenie świadomości kobiet w kwestii profilaktyki raka piersi oraz zwiększenie dostępu do badań profilaktycznych.

Avon Kontra Przemoc to kampania społeczna i edukacyjna zainaugurowana w 2004 roku w USA, a w Polsce w 2008 roku. Działania prowadzone w zakresie tej inicjatywy budują świadomość istnienia tego problemu i koncentrują się wokół edukacji na temat możliwości udzielenia pomocy ofiarom przemocy. Jesteśmy też partnerem Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”, zapewniając środki na funkcjonowanie poradni telefonicznej i e-mailowej dla ofiar i świadków przemocy. Natomiast we współpracy z fundacją Feminoteka uruchomiliśmy aplikację Avon Alert, która pozwala sięgać po pomoc w bezpieczny sposób.

post image

Nasza marka i wysokiej jakości produkty są cały czas doceniane, zdobywając różne nagrody i patenty na całym świecie. Avon w Polsce w ostatnim roku zdobył m.in. tytuł najsilniejszej marki kosmetycznej według raportu „Top Marka 2020” oraz Superbrands 2021, przyznawany najsilniejszym i najlepiej postrzeganym przez konsumentów markom na polskim rynku. I to na pewno nie nasze ostatnie słowo.

Przez ostatnie 135 lat zmieniały się trendy w modzie, makijażu, pielęgnacji skóry, a także potrzeby i wymagania konsumentów. Zmieniły się także same kobiety i nasza firma. Jednak te ostatnie dziesięciolecia to tak naprawdę początek i dopiero się rozkręcamy! Czy możecie sobie wyobrazić, co zrobimy w ciągu najbliższych 135 lat, skoro już udało nam się osiągnąć tak wiele dobrego?